Etikett: reflektera
-
Jag är trött utan att förstå varför
– ”Jag är trött utan att förstå varför.” – ”Jag gör alltid fel saker. Min självkritik är på topp.” – ”Jag känner mig obehaglig till mods.” Känner du igen dig? Kanske är du utifrånstyrd? Definition av utifrånstyrning: Att fastna i beteenden där vi går emot oss själva. Där känslorna visar tydliga tecken på motstånd men där…
-
Varför vi ska undvika instruktionsfällan
Ibland behöver vänner, familj eller kollegor vårt stöd. Kanske vill vi se förbättringar från våra barn? Eller är det den nära vännen som precis genomgått en separation? Källorna till olika samtal där vi har intentionen att hjälpa andra kan vara oändliga. Vad kan vi tänka på då? Det finns massor av sätt att uttrycka sig…