Etikett: reflektion
-
Led- och leva ord v 33
Vilka är din veckas led- och levaord? Mina är glädje och tillit. Där glädje står för att tillåta glädjen i mitt liv, som just nu är väldigt stor. Där tillit står för att fullt ut lita på hur det är just nu, att det är precis så som det ska vara. Att lita på att…
-
Min livsmening
Genom mitt liv har jag funderat på exakt vad det är just jag ska göra/uträtta i livet. Har väl alltid varit en livsbejakande person, som levt spontant och samtidigt klurat på de stora frågorna. De stora frågorna jag har ställt mig är bl a; 1. Vad har jag för unik talang/gåva? Vad är jag naturligt…
-
Inspiration
Vi var ute och gick längs strandpromenaden i Visby och vandrade in i botaniska trädgården. Promenaden utmynnade i en stilla reflektion om allt det vackra vi har runt omkring oss, vårt samtal tystnade och vi stannade upp vid blommor, träd och lusthus. Delar med mig av dessa vackra omgivningar.